بیشتر بدانیم, خوراکی ها

بهترین نوع برنج برای مصرف کدام است ؟

بهترین نوع برنج برای مصرف کدام است ؟

بهترین نوع برنج برای مصرف کدام است ؟

بهترین نوع برنج برای مصرف کدام است ؟ برای برنج مصرفی خود ،برنج قهوه ای را انتخاب کنید .سالم ترین مواد غذایی غلات کامل و سبوس دار هستند که برنج قهوه ای از این نوع میباشد .

وقتی برداشت برنج انجام میشود ، پس از برداشت پوسته ابتدایی ، خارجی ترین لایه شلتوک در کارخانه فرآوری و برنج سفید درست میشود که لایه سبوس آن گرفته شده و دیگر ارزش غذایی خوبی ندارد و صاحب مضرات زیادی به سبب حذف سبوس میشود .

امروزه یبوست و دیابت بدترین بیماری ایرانی ها است و متأسفانه به دلیل اینکه قوت و غذای قالب آنها برنج و گندم است و در هر دو سبوس آنها گرفته شده است ، متهمان اصلی این بیماریها هستند .

با مصرف برنج قهوه ای خطر ابتلا به دیابت کاهش می یابد . بخشی از فیبر و مواد معدنی و ویتامین مورد نیاز روزانه بدن را تأمین میکند .

خانم های باردار به دلیل تغییرات هورمونی یا مصرف مکمل آهن دچار یبوست میشوند . پس نیاز به میزان قابل توجهی مواد غذایی دارند که فیبر بالایی داشته باشد .

سبوس گندم ، فرآورده های تهیه شده از گندم کامل ، انواع میوه و سبزیجات سرشار از فیبر هستند . نخود و عدس فیبر خوبی دارند و میتوانید به سوپ و سالاد نیز اضافه کنند .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *