بیشتر بدانیم, خوراکی ها

انار یا رمان ، الفان ، نار

همه چیز در مورد میوه انار

انار یا رمان ، الفان ، نار

 

انار یا رمان ، الفان ، نارمیوه بهشتی که در قران تأکید به مصرف آن شده همپوشانی انار و زرشک از نظر رنگ، دانه وفصل رویش نزدیکی این دو شوینده خلقت برای درون بدن است.

سه نوع انار داریم .

انار ترش که طبیعت آن خیلی سرد است، انار شیرین که طبیعت آن نزدیک به گرمی است، انار ملس یا میخوش که معتدل المزاج است.

جالب است که انار بیشتر در کوهپایه ها رویش دارد . مثل ساوه ، تفت در شیراز و ..

معمولا مردم این نواحی نیز دارای غلظت خون بالایی هستند و رویش این میوه در آن مناطق همپوشانی با بیماری دارد که به آن دچار میشوند . انار غلظت خون را به حداقل میرساند.

در بچه هایی که دچار کبد گرم شده و کم اشتهایی شده اند :

میتوان انار و یا رب انار را نیم ساعت قبل از غذا به آنها داد تا حرارت زائد آنها کنترل و اشتهای آنها برگردد. در بچه هایی که بیش فعال هستند یکی از میوه هایی که میتواند آنها را آرام کند میوه انار است. بهتر است در میانه روز و نیمه عصر از انار استفاده کنند.

بیش از اندازه مصرف کردن انار در یک وعده مصرف انار در صبح زود باعث تنبلی معده میشود. کسانیکه میخواهند بعد از مصرف انار نه گرمی و نه سردی کنند باید به دنبال مصرف انار میخوش باشند.

توصیه میشود افراد تمرین کنند دانه های انار را به همراه پیه انار که همان پرده نازک بین دانه های انار است مصرف کنند. پرده های انار در مهار چربی خون کمک کننده است.

مصلح انار ، گلپر است چنانچه در شب انار مصرف شود ، انسان را سرد میکند و حتما از گلپر به عنوان مصلح استفاده شود.

انار قابض است و باید یادمان باشد کسانیکه با حجم زیاد مصرف میکنند در اجابت مزاج تأثیر میگذارد. کسانیکه یبوست دارند ، یبوست آنها تشدید میشود. استفاده از پرده و پیه انار باعث میشود که قابض بودن انار کمتر شود. بهتر است عادت کنیم تمام اجزای انار ، منهای پوست قرمز آن را مصرف کنیم.

پوست انار را به میزان 50 گرم در یک لیتر آب جوشانده و محلول بدست آمده را برای شستشوی لثه استفاده کنید باعث :

سفت شدن لثه ها میشود.

در عفونتهای دندانی موثر است.

افرادی که دندان کشیده اند و خون ریزی شدید دارند ، قرقره این محلول وضعیت خونریزی را کنترل میکند.

در هموروئید های بیرون زده نیز شستشوی موضع با این محلول میتواند عروق را منقبض و کمک کننده باشد.

امروزه در دنیا غنی ترین ماده ضد سرطان را در هسته انار یافته اند. در روستاهایی که انار دارند متأسفانه بعد از درست کردن محصولاتی نظیر رب و .. هسته انار را دور میریزند و به عنوان تفاله در نظر میگیرند.

در ژاپن ماده ای در هسته انار پیدا کرده اند که قوی ترین ضد سرطان سینه تا به امروز است. پس در هنگام خوردن انار ، هسته انار را بخوبی جویده و از خواص بینظیر آن بهره مند شوید.

افرادی که صفرای آنها گستاخ شده و تلخی و خشکی دهان در آنها غلبه پیدا کرده است ، توصیه میشود مصرف انار را جدی بگیرند . کسانیکه در حالت سرما خوردگی هستند ، استفاده از انار میتواند بروز علائم آنها را تسریع کند. و یا علائمی شبیه شبه سرما خوردگی برایشان ایجاد کند .

انار برای سرماخوردگی بد نیست … ولی توصیه میشود به خاطر در نظر گرفتن رفاه شخص ، درحالت سرماخوردگی انار را مصرف نکند . حرارت درونی بدن و صفرا با مصرف انار پایین می آید ، مثلا فردی که یک روز در محیط سرد بوده و حالا انار زیادی میل میکند ، اگر فردایش علائمی شبیه سرماخوردگی دید تعجب نکند.

در التهابات پوستی و در کسانی که ترک پاشنه پا دارند ، پیه انار به آنها کمک خواهد کرد . ضماد پیه انار و روغن زیتون بصورت مرهم و ضماد بر روی پاشنه پای ترک خورده بسیار مثمر ثمر است . کسانیکه انار میخورند و دستشان سیاه میشود ، میتوانند بعد از مصرف انار ، پیه آن را روی دستشان ماساژ دهند . این کار باعث رفع سیاهی دست و نرمی مطلوب دست آنها میشود .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *