بیشتر بدانیم

چگونه بدون خوردن مکمل های بدنسازی ، عضلات خود را قوی کنیم؟

چگونه بدون خوردن مکمل های بدنسازی ، عضلات خود را قوی کنیم؟

چگونه بدون خوردن مکمل های بدنسازی ، عضلات خود را قوی کنیم؟

با داشتن یک رژیم غذایی سالم و تعادل در هورمونها به اندام قوی و خوب برسید. مصرف گوشت گوسفند و گوساله سطح تستوسترون را بالا نگه میدارد. مصرف گوشتهای کم چرب توصیه میشود. میتوانید از غذاهای سرشار از پروتئین نیز جایگزین گوشت استفاده کنید.

میگو را میتوان به غذا و یا سالاد اضافه کرد. این غذاها سطح تستوسترون را افزایش میدهد. فقط باید در مصرف آنها زیاده روی نشود.

تخم مرغ سرشار از ویتامین D میباشد. باعث حفظ سطح تستوسترون خون در حالت نرمال میشود . روزانه یک عدد تخم مرغ کافی است . زرده آن حاوی کلسترول زیادی است و با ملاحظه مصرف شود. انواع لوبیا سرشار از ویتامین D و پروتئین است. در سوپ و سالاد جهت عضلات و سلامت قلب استفاده کنید.

گل کلم سطح استروژن که هورمون زنانه است را کاهش میدهد و باعث افزایش سطح تستوسترون میشود. پخته شده این سبزی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید .

عسل بهترین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. روزانه یک قاشق غذاخوری عسل میتواند برای شما کمک کننده باشد .هندوانه گردش خون بدن را بالا میبرد و تأثیر مثبت روی قلب دارد. کلسترول را تنظیم میکند. فقط دقت کنید که این میوه در فصل خودش استفاده شود. سیر حاوی ماده شیمیایی است که سطح استرس را کاهش میدهد. به طور غیرمستقیم عضلات را قوی میکند .

مواد موثره در انگور پروسه بالا رفتن سن را کاهش و فعالیت اسپرم را افزایش میدهد. روزی یک مشت انگور سطح تستوسترون شما را افزایش و عضلات را قوی میکند .

شیر سرشار از ویتامین هایی است که سبب رشد عضلات میشود .کلسیم موجود در آن استخوانها را قوی و ویتامین D سطح تستوسترون را افزایش میدهد. از شیرهای کم چرب استفاده کنید.

ماهی تُن : این نوع از ماهی سرشار از ویتامین D و کم کالری است. برای قلب و عضلات مفید است . این نوع ماهی همیشه مصرف نشود . ( تُن نام یک نوع ماهی است و با کنسرو اشتباه نشود.

دکترمهدی فهیمی

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *