بیشتر بدانیم, خوراکی ها

چه میزان غذا باید در طول روز مصرف کنیم ؟؟؟؟

چه میزان غذا باید در طول روز مصرف کنیم ؟؟؟؟

چه میزان غذا باید در طول روز مصرف کنیم ؟؟؟؟

چه میزان غذا باید در طول روز مصرف کنیم ؟؟؟؟ هرفرد بنابر شرایط عمومی و میزان فعالیت اش برداشت غذا انجام میدهد . کسی که سلامت عمومی خوبی دارد باید اندازه ای غذا مصرف کند که :
احساس سنگینی و گرفتگی در ناحیه جناغ سینه را نداشته باشد. بعد از مصرف غذا ، صدای معده یا حرکت غذا را احساس نکند . حالت تهوع ، وجود طعم غذا در آروغ و باقی ماندن طعم غذا نداشته باشد. اینها همگی از نشانه های سنگینی غذا است . در زمان بیماری بهتر است دفعات برداشت غذا زیاد و حجم آن کم شود.

ترتیب مصرف غذا چگونه است؟

در خوردن غذا این نکته را باید به خوبی رعایت کنیم که غذاهایی که آسان و سریع هضم میشوند ، نباید بلافاصله با غذایی که دیر هضم میشود مصرف شوند . در این صورت غذایی که اول هضم میشود سبک تر بوده و بر روی دیگر غذاها شناور میگردد . وقتی غذا قادر نباشد به خون وارد شود به طور غیر ضروری مدتی را در معده می ماند و تخمیر شده و موجب بوجود آوردن گاز و آروغ در بدن میگردد.

بهترین کار بعد از غذا خوردن ؟؟؟

پس از صرف غذا ؛ در افرادی که دچار خستگی هستند و یا کسانی که بلافاصله بعد از برداشت غذا می خوابند ، بهتر است شروع به قدم زدن نمایند . این کار غذا را به درون بخشهای پایینی معده هدایت میکند تا گوارش به راحتی انجام شود. کسانی که دچار هیجان های ذهنی هستند و یا ورزشهای مفرط انجام میدهند ، عاملی است که باعث میشود گوارش آنها با تأخیر انجام شود.

با مصرف آب بلافاصله بعد از غذا چه اتفاقی می افتد؟

زمانیکه با غذا مایعات مصرف شود ، شیره معده رقیق میشود ، پس نوشیدن با غذا توصیه نمیشود. وقتی بعد از غذا مایعات مصرف شود ، غذا پوشش معده را ترک و در آب شناور میشود. هنگامی که بعد از مصرف غذا احساس تشنگی غلبه کرد بهتر است مقدار خیلی کم آب خنک نوشیده شود. زمانیکه هضم اولیه انجام شد و احساس سبکی در قسمت بالایی دیافراگم احساس شد ، میتوانید مایعات گرم و ترجیحا از دمنوشهایی نظیر نعنا استفاده نمایید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *