بیشتر بدانیم

مزه ها از وضعیت کبد و صفرا چه میگویند؟

مزه ها از وضعیت کبد و صفرا چه میگویند؟

مزه ها از وضعیت کبد و صفرا چه میگویند؟

مزه ها از وضعیت کبد و صفرا چه میگویند؟ تا به حال دقت کرده اید؛ وقتی سبد میوه ای با طعم های مختلف به شما تعارف میشود، چرا از بین تمام آن میوه ها ، میل شما برای انتخاب یک یا دو میوه هست که اغلب در طعم و مزه شبیه هم هستند…

امروز میوه ای را میل میکنید که مثلا دو ماه قبل تمایل به خوردن آن نداشته اید. به یکباره خوردن میوه و غذاهای شیرین را دوست دارید و زمانی فقط غذاهای ترش یا … را انتخاب میکنید.

این موضوع، یعنی تمایل شما به مزه ها، به نوعی با کبد و صفرای شما مرتبط هست. وقتی صفرا شروع به غلیظ شدن میکند، میل به مواد غذایی شور به شدت بالا میرود. زمانیکه صفرا غلیظ شد، میل به شیرینی بوجود می آید.

میل به ترشی زمانی اتفاق می افتد که کبد صفرای اضافه ندارد. حال زمانی که صفرا تبدیل به سودا میشود انسان از خوردن مواد غذایی تلخ، لذت سرشار میبرد و هر چه این سودا بیشتر شود شخص به سمت خوردن تلخی شدیدتر ترقیب میشود.

به همین دلیل است کسانی که سودای زیاد دارند، بسته به درجه سودا شکلات تلخ تر را انتخاب میکنند. پس بدانید انتخاب معنا دار مزه ها شما را به شناسایی مزاج فعلی و اتفاقی که برای کبد و صفرای شما افتاده است، هدایت میکند.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *