بیشتر بدانیم

علائم خستگی مزمن چیست ؟

علائم خستگی مزمن چیست ؟

علائم خستگی مزمن چیست ؟

علائم خستگی مزمن چیست ؟ خستگی مفرط : خستگی بعد از یک روز کاری ، یک خستگی معمولی است ولی خستگی مزمن ، خستگی عمیق در استخوان ها و عضلات است . بیشترین علت خستگی مزمن ، کم انگیزه بودن حین فعالیت ها است به شکلی که بی رمق و فرسوده شده اید و نمیتوانید بدون احساس بی رمقی به کارهای روزمره بپردازید .

مشکلات خواب :

با آنکه فرد بسیار خسته است ولی نمیتواند بخوابد . زمانیکه این افراد میخوابند ، به آسانی بیدار میشوند ، عمق خواب کم است و در خستگی مزمن حتی اگر فرد مدت زمان طولانی بخوابد ، وقتی بیدار شود احساسی از زمان زیاد خوابیدن ندارد . میتوانید هر شب 4 قاشق غذاخوری گلاب را تجربه کنید تا به خواب عمیق بروید .

تمرکز :

فراموش کار شدن ، عدم تمرکز ، حواس پرتی از شاخصه های خستگی مزمن و افزایش سودا است .

کوفتگی :

هرگونه فشار فیزیکی و عاطفی چه کم باشد و یا زیاد ، احساس بی رمقی و ناتوانی و کوفتگی را در بدن شما ایجاد خواهد کرد .

عدم تعادل :

بدترین کار برای کسانی که خستگی مزمن دارند ، راست ایستادن است . هنگامی که ایستاده هستند ، تعادل کمتری نسبت به درازکش بودن دارند .

شال بستن به کمر ، شدت این خستگی را کم میکند .
احساس درد :

با ایجاد خستگی مزمن ، دردهای مکرری نظیر سردرد ، درد مفاصل ، سفت شدن ماهیچه ، گلودرد و … اتفاق می افتد . درد بدون آثاری نظیر قرمزی یا ورم احساس میشود و تا عمق ماهیچه و مفاصل را در بر میگیرد . اصلی ترین علت این امر بسته شدن عروق و کم خونی در اعضا است .

چنانچه دچار خستگی مزمن هستید در برنامه ها و عادات زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید . عادت های خواب را تغییر داده و با مصرف گلاب به خواب عمیق بروید .با ورزش ملایم انرژی خود را بالا ببرید .
از دمنوش ضد استرس و خواب خوش ( موجود در کلینیک ) برای ایجاد خواب خوب استفاده کنید . صبح ها عسل را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و نوش جان کنید . حتما از حجم شام مصرفی خود کم کنید و این وعده را سبک تر مصرف نمایید .
حتما کوه رفتن را تجربه کنید . در مزاج گرم ، خوردن کاهو با سکنجبین بسیار کمک کننده است .در مزاج سرد از توت خشک و مویز بهره کافی ببرید. با گرفتن ماساژهای ریلکسی به بالا بردن گردش خون در بدن و دفع سموم و رفع خستگی مزمن کمک کنید .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *