بیشتر بدانیم, خوراکی ها

در مورد گوشت گوساله بیشتر بدانیم

در مورد گوشت گوساله بیشتر بدانیم

در مورد گوشت گوساله بیشتر بدانیم

در مورد گوشت گوساله بیشتر بدانیم یکی از مواردی که درخصوص گوشتها باید بدانیم طبیعت و مزاج گوشتی است که معمولا مصرف میکنیم .گوشت گوساله به تناسب دیگر گوشتها دارای طبیعت سرد است و از گوشت گوسفند سردتر می باشد . اما گوشت گوساله 18 ماهه و جوان به اعتدال نزدیک تر بوده ، ولی هیچ وقت گرم نیست .کسانی که در خوراک روزمره خود از گوشت گوساله استفاده میکنند باید مصلحات گوشت را در کنار آن مصرف کنند .
بهترین زمان استفاده از مصلحات گوشت گوساله در زمان طبخ آن بوده و باید به آنها ترکیبات گرم اضافه نمود .استفاده از انواع فلفل ، فلفل دلمه ای ، سیر میتواند به عنوان مصلح گوشت بکار برده شود .

بعضی از افراد از بوی گوشت علی الخصوص گوشت گوساله صحبت میکنند . میتوانیم از پودر رزماری استفاده کرده و روی گوشت بریزیم و در زمان طبخ این بو را از بین ببریم. همچنین زردچوبه که از ادویه های اصلی آشپزی ایرانی است تأثیر خوبی دارد .

زمان طبخ گوشت گوساله اهمیت زیادی دراد . گوشت گوساله برای غذاهای فست فود مناسب نیست.طبخ کامل گوشت گوساله میتواند تا حدی از درجه سردی ، تولید خلط بلغم ، ایجاد درد و چاقی جلوگیری کند .امروزه بحث چاقی و لاغری یکی از عمده ترین مسائل همه جهانیان است . این موضوع دغدغه امروزه ایرانیان شده است . گوشت گوساله ایجادچاقی خواهد کرد مگر آنکه با مصلحاتش مصرف شود .افرادی که دارای تشنج هستند و بیماریهای مغزی دارند بهتر است که از گوشت گوساله استفاده نکنند و یا با مصلحاتش مصرف کنند .کسانی که اختلالات گوارشی مثل نفخ شدید شکم دارند ، گوشت گوساله به آنها آسیب خواهد زد .اما در کسانی که دچار نقرس هستند ، ممکن است حملات نقرسی با مصرف گوساله یک مقدار کمتر شود .

افرادی که در سنین کهولت و بزرگسالی هستند چنانچه گوشت گوساله مصرف کنند ، دردهای عضلانی و مفصلی آنها به شدت بالا خواهد رفت .استفاده از روغنهای گرم مثل کنجد و زیتون میتواند تا حدی عوارض استفاده از گوشت گوساله با غذاها را کم کند .
اگر گوشت گوساله با روغنهای سرد مثل کلزا ، آفتابگردان و یا ذرت طبخ گردد ، یقینا اثر سردی روغن و سردی گوشت به هم اضافه شده و عوارض این خوراکی را بالاتر خواهد برد .استفاده از گوشت گوساله در وعده های ظهر میتواند عوارض کمتری داشته باشد . زیرا در وضعیتی هستیم که گرمی خلقت وجود دارد .

اما در وضعیت شب یا آخر شب اگر غذای سرد مصرف شود میتواند برای بزرگسالان یا افرادی که تشنج دارند و یا بیماریهای سرد مثل آرتریت روماتوئید مبتلا هستند عوارض جدی تری برجای گذارد و یقینا باید به دنبال حجم بیشتری از داروها باشیم تا بتوانیم مسائل روزمره را کنترل کنیم .

دکترمهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *