درمان های موفق

درمان موفق بیماری کرون

به نام خدا

شرح حال بیماری و شروع آن و چگونگی ادامه درمان وکنترل بیماری توسط خود بیمار

بیمار 30 ساله مدرک تحصیلی دکترا نوع بیماری کرون

علائم قبلی : سال 84 درد شکم که تشخیص پزشک در آن زمان آپاندیس بود و در فاصله یک روز بعد از درد عمل جراحی انجام شد . در سالهای 86 تا 90 به صورت موردی خون در مدفوع دیده میشد که تشخیص پزشک عمومی هموروئید بود .

علائم جدید : در سال 91 و با افزایش شدت خونریزی ، اسهال و دردهای شکمی به دکتر گوارش رجوع شد . با انجام کولونوسکوپی مشخص شد که تشخیص هموروئید پزشک اول اشتباه و نوع بیماری ” کرون ” تشخیص داده شد .

در درمان اولیه در تابستان 91 روزانه مقدار 6 قرص پنتاسا ( مزالازین ) و 1 تا 2 قرص آزاتیوپرین مصرف می شد . البته در انتهای تابستان تقریبا خونریزی متوقف شده بود . ولی بدلیل عوارض قرص آزاتیوپرین ( حالت تهوع شدید ) این نوع درمان و پزشک کنار گذاشته شد .

در مراجعه به پزشک گوارش دیگر ، در پاییز یک دوره درمانی با کورتون ( پردنیزولون) شروع شد و علاوه بر مصرف 6 پنتاسا ، روزانه 5/1 قرص مرکاپتوپیورین نیز مصرف میشد .

در زمستان سال 91 به علت عوارض قرص مرکاپتوپیرین ، فعالیت مغز استخوان به شدت کاهش پیدا کرد و باعث آنمی شد به طوریکه پلاکت 12000 و گلبول سفید به 5/1 و هموگلوبین به مقدار 6 رسیده بود . سردرد همراه با غش کردن از علائم این کم خونی بودو منجر شد تا ضمن بستری شدن یک هفته ای در بیمارستان واحدهای خونی و پلاکت تزریق شود .

بعداز مورد به علت اینکه نمی شد از قرص مرکاپتوپیورین استفاده کرد، برای کنترل سیستم ایمنی بدن از آمپول هیومرا ( آدولیمب ) به همراه قرص پنتاسا استفاده شد .

در بهار سال 92 درمان در مطب دکتر فهیمی آغاز شد . در ماههای اول به علت آشنا نبودن و عدم اطمینان به طب سنتی ، با هماهنگی دکتر فهیمی درمان ایشان در کنار درمان قبلی ادامه پیدا کرد و درمان قبلی به طور ناگهانی قطع نشد . هدف اصلی از مراجعه به طب سنتی جلوگیری از اثرات مخرب داروهای شیمیایی بود . به تدریج داروهای قبلی و درمان شیمیایی کنار گذاشته شد .

با گذشت حدود 8 ماه از درمان سنتی عوارض جانبی درمان مشاهده نشده و بهبودی حاصل شده است .

دیدگاه های دکتر مهدی فهیمی پیرامون علت شناسی طب ایرانی از این بیماری :

بر اساس نگاه اینجانب در درمان و فیزیوپاتولوژی بیماری افزایش غلظت صفرا باعث آسیب به این بیمار در دستگاه گوارش شده بود که با کنترل غلظت صفرا و تخلیه صفرای غلیظ و نیز خنثی کردن آن در دستگاه گوارش علائم خونریزی دهنده بیمار حذف شد .پرونده پزشکی بیمار در موسسه طب سنتی و اسلامی ایرانیان ماد موجود که محققین و متخصصین می توانند از مسیر درمان استفاده بالینی و تخصصی انجام دهند . این مرکز آمادگی پذیرش و انجام خدمات خارج از وقت را جهت مبتلایان به بیماری کولیت ، کولیت اولسروز و کرون اعلام می نماید . بیماران عزیز می توانند با در دست داشتن معرفی نامه از همکاران پزشک جهت پذیرش خارج از نوبت اقدام نمایند .

 

738348815115219718327495715922517964

17 thoughts on “درمان موفق بیماری کرون

  1. سعید کریمی گفت:

    سلام من کرون روده دارم همراه با فیستول مقعدی دارم که الان دکتر برام کش یا ستن گذاشته است نفخ شدید شکم همراه با ترشحات آبکی دارم خ اذیتم میکنه وحشتناک درد میندازه تو مهره کمرم خ درد میکنه
    گاز روده وحشتناک با سرعت و فشار خ بالا ازم خارج میشه اصلا آرامش ندارم.
    باتشکر کمکم کنید لطفاً

    1. fahimi گفت:

      با سلام
      بایستی جراح موضوع فیستول رو حل کنه و بعد ما در خدمتیم

    2. نرگس گفت:

      سلام میشه به من ایمیل بدید منم همین مشکل رو دارم

  2. الله گفت:

    درود بر شما
    پسر من ۲۰ سال دارد و از ۱۲ سالگی دچار بیماری کرون شد.تا ۱۸ سالگی زیر نظر پزشک گوارش کودکان بود و در عرض یکسال وارد دوران خاموشی شد که البته داروهایش را سر وقت میخورد و مراجعه به پزشک و ازمایش و بررسی هم سر وقت انجام میشد.وقتی وارد ۱۹ سالگی شد دقیقا بعد از ۳ دوز واکسن کرونا سیستم ایمنی فرزندم ضعیف شد و بیماری کرون ایشان عود کرد و زیر نظر رزیدنت های پروفسور لنکرانی و خود ایشان است و این دو سال داروهای زیادی عوض نموده و چندین بار بستری شده حتی پارسال یک ماه تمام بستری شد و عمل اپاندیس هم انجام دادن چون ملتهب شده بود.اما متاسفانه امپولها و داروها و رژیم غذایی تاثیری ندارد و دچار کاهش وزن شدید و کم خونی شده و درد دارد و غذا درست نمیتواند بخورد و روحیه اش ضعیف شده.ایا میتوانید فرزندم را از این بیماری منحوس نجات دهید؟؟؟دستم به دامانتان.دیگر کم اورده ام.الان ساعت دو و نیم نینه شب است و من همچنان در گوگل به دنبال راه حلی برای درمان کرون پسرم هستم
    خواهشا جوابم را بدهید😭😭😭😭😭

    1. یلالی گفت:

      سلام بیناری اقا ۳۵ ساله به بیماری کرون مبتلاس درمان داره ممنون میشم
      ۰۹۱۶۵۹۵۱۹۲۰

      1. فاطمه فهيمي گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        بله درمان داره باید ویزیت بشن

        1. مهدی گفت:

          سلام خانوم فهیمی پسرم مشکل روده کرون داره چیکارکنم راهنمایی کنید با استفاده از تجربه مشکل حل کنیم شمار تماس09385118079ممنون میشم راهنمایی کنید

          1. فاطمه فهيمي گفت:

            سلام وقتتون بخیر
            شما باید ویزیت بشید

    2. مهدی گفت:

      سلام پسرمن هم همین مشکل داره پسره شما خوب شد میشه منم راهنمایی کنید

    3. مهدی گفت:

      سلام پسرمن هم همین مشکل داره پسره شما خوب شد میشه منم راهنمایی کنید شماره تماس09385118079

      1. Kiarash گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        خاستم ببینم شما برای پسرتون پیش دکتر فهیمی رفتین یا نه
        آخه پس من هم بیکاره کرون دارن

    4. Kiarash گفت:

      سلام پسر من من 14سال داره و 3ساله کرون روده داره
      شهرستان هستیم خاستم ببینم پیش دکتر فهیمی رفتین یانه
      پسرم تحت نظر در تهران
      اگه واقعا میتونید کمکم کنید

      1. فاطمه فهيمي گفت:

        سلام وقت بخیر برای رزرو نوبت به این شماره پیامک بدید لطفا ۰۹۱۹۹۰۷۷۰۹۳

    5. Kiarash گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خاستم ببینم شما برای پسرتون پیش دکتر فهیمی رفتین یا نه
      آخه پس من هم بیکاره کرون دارن

  3. نادر گفت:

    با سلام و درود
    بنده مردي 54 ساله هستم كه از 10 سال پيش سابقه IBS دارم از حدود 2 ماه پيش با درد در ناحيه شكم و روده و كاهش وزن روبرو شدم و با تشخيص التهاب شديد در حال گرفتن انتيوبيوتيك بودم كه با شدت گرفتن درد در بامداد 8 مرداد به صورت اضطرار با تشخيص التهاب و عفونت مورد عمل شكم قرار گرفتم و جراح بدون انجام كاري شكم را بست و گفت در انجا توده سرطاني ديدم .پس از مرخصي از بيمارستان درد من قطع شد و فقط كمي رد شدن غذا را در روده حس ميكنم پس از مراجعه به دكترهاي ديگر و انجام كلونسكوپي و سي تي اسكن و ام ار اي اينترو و عكس ترانزيت روده دكتر گوارش و يك جراح (غير از جراح كه مرا عمل كرد) تشخيص بيماري كرون با حضور Mass(غير سرطاني) را داده اند و حالا دكتر تجويز استفاده از آمپول رميكيد را داده است . با توجه به اطلاعتي كه از اين امپول و عوارض آن گرفته ام ميخواستم بدانم ايا روش ملايمتري جهت درمان وجود دارد .لازم به ذكر است در دوره بستري در بيمارستان انتيوبيوتيك دريافت كردم و پس از ترخيص از بيمارستان هيچ دارويي مصرف نكردم و وزنم هم اضافه شده و درد هم ندارم

    1. فاطمه فهيمي گفت:

      سلام وقت بخیر شما باید ویزیت بشید

  4. امین گفت:

    سلام خسته نباشید ،این برای من سوال شده که بیماری کرون رو به صورت کامل آقای دکتر با تجویز های خودشون ازبین می برند یا اینکه بیماری فقط کنترل میشه و تا آخر عمر باید دارو های گیاهی رو استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *