بیشتر بدانیم

درباره برص یا ویتیلیگو بیشتر بدانیم

درباره برص یا ویتیلیگو بیشتر بدانیم

درباره برص یا ویتیلیگو بیشتر بدانیم

درباره برص یا ویتیلیگو بیشتر بدانیم برص یا ویتیلیگو یک بیماری ساده نیست و بیماری ترکیبی است . زمانی که هیجانات با حجم وسیع وارد بدن انسان میشود ، بدن به این هیجانات واکنش نشان میدهد . هیجانات تولید موادی در بدن میکند که این مواد به کبد وارد میشود. سیستم های روحی و روانی روی سیستم جسمی اثر گذاشته و در نهایت سیستم ایمنی را متأثر میکند. این بیماری در واقع بیماری روحی ، روانی ، ایمنی و غدد داخلی است . ابتدا سیستم روحی درگیر میشود و بعد سیستم عصبی متأثر میگردد . با درگیری این دو سیستم ، ایمنی به هم میریزد و در نهایت سیستم غدد داخلی آسیب می بیند .

برص در کودکان چرا بوجود می آید؟

در بچه ها این بیماری بیشتر بدلیل شرایط سخت بارداری مادر اتفاق می افتد و در بزرگترها هیجانات تند هر دو اینها در واقع از گرم شدن کبد است

کبد مرکز حرارتی در بدن است و همکاری جدی با تیروئید دارد و تنظیم کننده هست وقتی تنظیم این سیستم به هم بخورد ، بخاراتی از دستگاه گوارش بلند میشود و این بخارات به سطح پوست می آید و تولید برص میکند.

دو نوع برص داریم: برصی که در بدن جابجا میشود . این نوع از برص خیلی سریع درمان میشود برصی که در بدن ثابت است .این نوع از برص درمان سخت تری دارد . در دنیا هنوز این بیماری مبهم است . اما برای ما ثابت شده است که گرمی کبد در نهایت عامل ایجاد این بیماری است و راهی جز خنک کردن کبد نداریم.

دقت کنید

چنانچه مبتلا به ویتیلیگو یا برص هستید ، هرگز بادکش درمانی و حجامت انجام ندهید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *