بیشتر بدانیم, خوراکی ها

با تغییرات فصل چه چیزهایی را مورد توجه قرار دهیم ؟

با تغییرات فصل چه چیزهایی را مورد توجه قرار دهیم ؟

با تغییرات فصل چه چیزهایی را مورد توجه قرار دهیم ؟

با تغییرات فصل چه چیزهایی را مورد توجه قرار دهیم ؟ بهتر است در فصل تابستان از خواب خوب و به اندازه بهره ببرید . خواب کم و یا خواب زیاد بدن شما را به شدت متأثر میکند . انجام بعضی از کارها در تابستان ، گرمای بدن را زیاد و بدن را خشک میکند. بهتر است در انجام آنها ملاحظه کرده و بعضی از آنها را در ساعات خنک روز انجام دهید .

کارهایی مثل :
ورزش زیاد
خوردن غذای فراوان
حمام کردن طولانی

به شدت به بدن آسیب میرساند .

عادات غذایی در تابستان چگونه است ؟

با تغییر فصل باید عادات غذایی ما نیز تغییر کند . با شروع تابستان باید استفاده از غذاهای گرم را محدود کنیم . استفاده از غذاهای خنک و سهل الهضم را در برنامه غذایی قرار دهیم تا حساسیت های پوستی ناشی از تغذیه از بین برود. بهتر است مصرف غذاهایی که حاوی ادویه تند هستند را کاهش و یا در مواردی محدود کنیم . استفاده از فلفل ، زنجبیل یا سیر را محدود نمایید . غذاهای چرب و سرخ کرده ، باعث افزایش غلظت خون میشود و سعی کنید مصرف آنها را نیز محدود کنید .

در تابستان از نوشیدن آبمیوه های ترش و ملس نظیر :

لیمو
انار
زرشک
سکنجبین
سماق
نارنج
آلبالو

بهره کافی ببرید .

در تابستان لباس های رنگ روشن بپوشید ؟

پوشیدن لباسهای تیره با جذب گرما ، باعث بیشتر شدن احساس گرما میشود . رنگ سفید از لحاظ روحی احساس خنک بودن را القا میکند . باید در فصل گرما از پارچه های سبک ، منفذدار مثل کتان و پنبه استفاده کنید. از لباسهای جنس نایلون به دلیل جذب فوق العاده گرما ، به شدت پرهیز کنید . پارچه های کتان رطوبت را جذب میکنند و بدلیل تعریق شدید در تابستان بسیار مناسب هستند. پارچه های پنبه ای به دلیل جنس طبیعی ، گرما را از خود عبور داده و مناسب فصل تابستان هستند.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *