بیشتر بدانیم, خوراکی ها

بالنگ ، ترنج ، اُترُج

بالنگ ، ترنج ، اُترُج

بالنگ ، ترنج ، اُترُج

بالنگ ، ترنج ، اُترُج در نواحی شمالی بیشتر می روید .
پوست آن : گرم و خشک
شحم یا داخل آن : سرد و تر
هسته آن : طبع متفاوت دارد
از بهترین خصوصیات این گیاه به حرکت درآوردن تمامی سموم بدن می باشد . مربای بالنگ یک ضد سم قوی است . توصیه میشود کسی که دچار مارگزیدگی یا گزش شدید قرار گرفته از بالنگ استفاده کند تا به شدت سموم اش دفع شود . تأثیرات این میوه روی کبد بسیار جدی است .

پوست بالنگ کبد تنبل را فعال میکند پالپ آن ترشحات کبد را رقیق و زیاد میکند. پوست بالنگ را چنانچه خشک کرده و داخل سرکه قرار دهید . این ترکیب برای کسانیکه دچار ناراحتی های تنفسی و آسم هستند که از طغیان صفرا ناشی میشود ، حملات تنگی نفس را به حداقل میرساند .

بالنگ ، تحریک کننده قلب و افزایش دهنده قدرت انقباضی قلب است و افراد بعد از استفاده احساس شادابی خواهند کرد .بالنگ در مغز باعث افزایش گردش خون شده و آرامبخش می باشد . بالنگ ضد نفخ قوی است و کسانی که معده ناراحت و نفاخ و سنگین دارند میتوانند از این میوه بهره ببرند .

عجیب اینکه تقویمی که در طبیعت وجود دارد بر اساس مشکلات مردمان آن ناحیه می باشد . در هر نقطه از زمین زمانی میوه ها میرسند که در زمان رسیدن بیماریهایی در آن منطقه ظهور میکند . در اصل زمان رسیدن میو ه ها با بیماریهای آن منطقه در ارتباط است .مثلا فصل رسیدن میوه بالنگ دقیقا زمانی است که مشکلات تنفسی در آن مناطق زیاد شده است .

هسته بالنگ تلخ است و یک ضدانگل بسیار قوی است . هر چند دمنوشی که از هسته این میوه تهیه میشود تلخ است ، ولی در بچه ها به عنوان یک انگل کش قوی مطرح است .
روغن بالنگ و ماساژ آن در موضع به عنوان :

ضد درد قوی است. رفع لقوه یا رعشه در اندام ها میشود. در بیماریهای نوروپاتی و اختلالات دیابتی و اختلالات حسی مطرح است

نحوه درست کردن روغن بالنگ :

6 دانه بالنگ متوسط را تکه کرده و داخل روغن کنجد ریخته و در حرارت ملایم سه روز فرصت دهید که بماند و بعد فیلتر کنید .روغن کنجد باعث جذب روغن بالنگ میشود و خود روغن کنجد به عنوان پایه حساب شده و روغن به دست آمده روغن بالنگ نام میگیرد . در ترکیه عطر ترنج را گرفته و جالب است که در مهمانی های خود بعد از صرف غذا دست میهمانها را با این عطر خوشبو میکنند . بالنگ ضد تشنگی است و عطش را به حداقل میرساند. بالنگ به درمان اسهال صفراوی کمک میکند . کسانیکه کولیتهایی از صفرا دارند و دچار خونریزی شده اند را میتواند به حداقل برساند. استفراغ های صفراوی را به حداقل میرساند.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *