بیشتر بدانیم

اسرار درمانی آلوئه ورا

آلوئه ورا

اسرار درمانی آلوئه ورا

اسرار درمانی آلوئه ورا همین حالا جلوی آینه بروید و به چهره خود نگاهی بیاندازید. اگر پوستی کدر و خسته دارید که آثاری از جوش های ریز و درشت یا التهاب روی آن دیده می شود، باید برای شادابی بیشتر فکری کنید. در صورتی که میبینید نشانه های پیری کم کم در حال ظاهر شدن هستند وقتش رسده برای پیشگیری از عمیق تر شدن آن ها دست به کار شوید. یک پیشنهاد این است که از برگ های آلوئه ورا استفاده کنید. این گیاه ظاهر جذابی ندارد اما راز سلامت و شادابی پوست شما داخل برگ های آن نهفته است.

پوستتان را روشن می کند

اگر میخواهید پوستتان شفاف و روشن شود مقداری از ژل داخل برگ ها را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید خوب خشک شود و چند ساعت بماند. سپس پوشتتان را با آب ولرم بشویید. در اینجا کار آلوئه ورا این است که تجمیع رنگ دانه های پوست را کاهش می دهد و لکه های تیره را از بین می برد.

مرطوب کننده و آب رسانی مناسب است

آلوئه ورا با داشتن ویتامین های E,C,B و مواد معدنی مختلف مانند کلسیم،آهن ، منیزیوم، پتاسیم و سدیم، ماده غذایی مناسبی برای پوست به شمار میرود.علاوه بر این آلوئه ورا در آبرسانی به پوست کمک می کند و سلول ها را شاداب و با طراوت نگه میدارد.

با چین و چروک ها می جنگد

به جای اینکه دنبال کرم های ضد چروک گران قیمت بروید این بار برگ های آلوئه ورا را بخرید. آلوئه ورا با داشتن ترکیبات مختلف به عنوان معجون ضد پیری شناخته می شود.اگر در اوایل دوران میانسالی هستید و چین و چروک های کم عمق  کم کم روی پوستتان پدیدار شده وقتش رسیده که با کمک این ژل از پیشروی خطوط پیری پیشگیری کنید. فقط یادتان باشد که این ژل برای درمان خطوط دور چشم ها مناسب نیست.

جوش ها را از بین میبرد

شاید همه راه های ممکن را برای درمان آکنه یا جوش صورت را امتحان کرده و نتیجه ای نگرفته باشید. در این صورت باید به سراغ آلوئه ورا بروید چون یکی از مهمترین خواص این گیاه درمان جوش هاست.ژل آلوئه ورا قرمزی و تورم پوست را به سرعت برطرف میکند و ارات باقیمانده از جوش های قبلی را از بین میبرد.

موها را نرم میکند

برای استفاده از این خاصیت آلوئه ورا ژل داخل برگ ها را به موهایتان بمالید و بگذارید مدتی بماند سپس با آب ولرم موها را خوب بشویید و مطمئن شوید که موهایتان از آلوئه ورا کاملا پاک شده است.

دارویی مفید برای درمان اگژما است

این گیاه اسرارآمیز برای درمان جای زخم ها، سوختگی، اگزما و کهیر هم کاربرد دارد.در این صورت مدت زمان لازم برای بهبودی پوست نصف می شود چون آلوئه ورا در بازسازی سلول ها تاثیر خوبی دارد و جای زخم ها را خیلی زود محو میکند.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *