بیشتر بدانیم, خوراکی ها

استفاده از ظروف پت برای بعضی مایعات ممنوع

استفاده از ظروف پت برای بعضی مایعات ممنوع

استفاده از ظروف پت برای بعضی مایعات ممنوع

استفاده از ظروف پت برای بعضی مایعات ممنوع و استفاده چندباره از آن به شدت مضر است

آبغوره و آبلیمو جزو بزرگترین آنتی اکسیدان ها و ضد فسادها هستند . متاسفانه بعد از اینکه به زحمت آنها را آبگیری میکنیم داخل بطری پت میریزیم و حواسمان نیست چه بلایی سر آنها می آوریم .

پلی اتیلن تریپتالات (PET) یک ماده شیمیایی است که پوشش داخلی و خارجی آن در صورتیکه فشرده شده وآسیب ببیند ، فقط شش ماه میتواند دوام داشته باشد . اگر پوشش داخلی ظروف پت ترک های ریز بردارد باعث ورود مواد آن به داخل آبغوره و آبلیمو و یا آب خواهد شد .

اگر بطری شکستگی های ریزی رویش اتفاق بیفتد و ما کماکان از آن بطری که داخلش مواد غذایی است استفاده کنیم ، یقینا آن محصول هم دچار فساد شده است و مواد مضر از پت به مواد غذایی سرایت کرده است .

اگر بطری پت را از آب پر کرده و برای مصرف آب خنک در طول روز داخل فریزر قرار دهید که یخ ببندد ، کاری که این روزها بسیار متداول هست ، یقین بدانید داخل ظروف پت دچار خراش و شکستگی های فراوانی میشود که در دراز مدت بیماری را ایجاد خواهد کرد .

ما حق استفاده از ظروف پت را برای چند بار نداریم.

اگر عاملی مثل ویروس یا باکتری وارد بدن شود ، بدن واکنش نشان خواهد داد و در مقابل آن مقاومت خواهد کرد . سموم ناشی از پلاستیک نیز وقتی به بدن وارد میشوند مانند یک جاسوس عمل خواهند کرد و زمانی کار خود را انجام میدهند که کاری از دست کسی ساخته نیست .
ما به راحتی و با مصرف انرژی در حال دعوت کردن فساد به درون بدن مان هستیم . هزینه هایی که سرطان بر کشور ما تحمیل میکند روز به روز در حال زیاد شدن است و قرار گرفتن طولانی مدت مواد غذایی در داخل نایلون فریزر به شدت خطرناک است و امروزه تمام مواد غذایی مورد استفاده خانواده ها به مدت طولانی در فریزر ها است .

امروزه در دنیا کارخانه های تولید کننده ظروف پت در حال کم شدن است و درحال توسعه ظروف یکبار مصرف گیاهی هستند که قابل بازیافت بوده و محیط زیست را تخریب نمیکند .

اجداد ما از راههای دیگری به نگهداری از مواد غذایی مبادرت میکردند و به مشکلی نیز مواجه نمیشدند . مثلا گوشت را بصورت آویزان کردن خشک میکردند و یا گوشت را داخل پارچه های متقال یا پارچه های نخی که خلل و فرج زیادی داشت پیچانده و نگهداری میکردند که مانع از فساد آن میشد .
امروزه باید به سمت و سویی حرکت کنیم که خانمها سعی کنند مواد غذایی را سالم تر نگهداری کنند . میتوانند مواد را داخل پارچه های مناسب پیچانده و بعد فریزری کنند و یا حداقل بعد از پیچیدن در پارچه داخل پلاستیک قرار دهند که پارچه حائل بین گوشت و پلاستیک باشد .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *