اخبار مادطب

با ایران زیبا چه کنیم؟؟

سوختن چوب

کشف بیش از 5/3 تن چوب قاچاق در لردگان

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان در چهارمحال وبختیاری از کشف بیش از 3.5 تن چوب قاچاق از نوع «بلوط» در این شهرستان خبر داد.

درپی کسب خبری مبنی بر قاچاق چوب در شهرستان لردگان موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.وی گفت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی یک دستگاه نیسان و 4 دستگاه سواری را متوقف و در بازرسی از خودروها بیش از 3.5 تن چوب جنگلی بلوط را کشف کردند.نجفی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی به افراد سودجو و قاچاقچیان منابع طبیعی هشدار داد، نیروی انتظامی جهت حفاظت از منابع ملی قاطعانه با مجرمان برخورد میکند. قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل و زغال گیری جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند،توقیف میشوند.

جنگلهای زاگرس در چهارمحال وبختیاری طی سالهای اخیر با معضل تخریب روبه بوده است و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگلهای زاگرس از عوامل اصلی تخریب این منابع به شمار میرود.

از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود 1.4 میلیون هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل میدهد.

براساس اعلام گزارش منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری در هشت ماه امسال بیش از226 فقره کشف چوب و ذغال به میزان بیش از 109 هزار کیلوگرم و طبق اعلام اداره محیط زیست نیز 8 فقره قاچاق چوب و زغال با بیش از 4 تن کشف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *